Denne våren har Norsk Smaksskule startet opp med direktesendinger på Facebook for å gi dere faglig påfyll og inspirasjon til hvordan dere kan jobbe med smak, mat og råvarer med barna. Pandemiåret har gjort at Norsk Smaksskule ikke har fått muligheten til å holde kurs for skole- og barnehagelærere, derfor har vi vært nødt til å tenke i nye baner.

Hver onsdag fra 24.mars til og med 5.mai kl. 1700 har vi direktesending med Arne Brimi, Stina Algotson og Anna Olafsdottir. Stina har vært sentral i å få Sapere-metoden til Sverige og er styremedlem i Sapere international, som samler et titalls internasjonale aktører om praktiske prosjekter rettet mot barn, mat og helse. Anna Olafsdottir er forsker på barns matvaner ved universitetet i Island, og er også aktiv i Sapere International.

Dette er et gratis webinar der du får muligheten til å lære mer om mat og barn. Hver onsdag går Stina og Anna inn på nye temaer, og du kan i forkant og under direktesending stille spørsmål til foredragsholderne. Førstkommende onsdag er det Anna dere vil se på skjermen. Hun går inn på hvordan man kan lage sunne matvaner og atmosfæren rundt måltidet.

Se webinarene her.

Vi håper å seg deg!

 

Les også

Program for Norsk Kulturarv`s årsmøte 2024

Nå er programmet for Norsk Kulturarv`s årsmøte i Hardanger klart. Lenke til program og påmelding ligger under her. Har du lyst til å delta på årsmøtet digitalt? Da kan du sende en epost til post@kulturarv.no og melde deg på der....

«Ta et tak» 2024-25

10 millioner til ny «Ta et tak»-aksjon (Foto: Anne Hjetland) I styremøtet sitt 28. februar, tildelte Stiftelsen UNI 10 millioner kroner til Norsk kulturarv til en ny «Ta et tak»-aksjon for 2024-25. Dette blir den 17. aksjonen siden starten i...

Kulturminnedagene 2024. «Spor, nettverk og forbindelser»

(Foto: Hans Martin Østerhaug) Bli med som arrangør av Kulturminnedagene og søk om 30.000,- i arrangementsstøtte før fristen 19. april! I år avholdes Kulturminnedagene i tidsrommet 31. august til 8. september. Temaet for årets festival er «Spor, nettverk og forbindelser» og...